Да напипаш на прасето гъдела
„Един е страдал от война, друг от жена, а пък мен ме изеде „Бакиш“. Яде ме на хапки, не изведнаж, та ми душицата извади.“
В разказа на Хайтов, „Когато светът си събуваше потурите“, кундурджиите остават без работа, и не само заради „Бакиш“1. Има, разбира се, и един хитрец измежду всинцата кундурджии, който набара на прасето гъдела и рахатяса. Днешните християни ми приличат на кондурджии. И тях бавно ги яде „Бакиш“, на хапки, ама те нито разбират, нито им е дерт, че даже им харесва. Та също като кундурджиите, християните произвеждат папуци и дори не виждат, че светът отдавна носи обувки, а и да видят, файда няма. Пък иначе, пак както в разказа, папуците са всякакви: На църковната чаршия се продават моралицки папуци, изшилени на върховете, папуци с обли, корави носове и дебели ходила — еминии, салджицки папуци, бели, с два носа, плитки, с фатало отзад, тулумбаджицки папуци и какви ли още не . . . Проблемът е, че пазар почти няма, хората не хващат вече дикиш на папуците и си носят обувките, а за християнската „стока“ хич и не им дреме.
Ето, например, както е добре известно и съвсем безспорно, социалното законодателство на езическата ни държава достигна дъното на наглостта – дъно, щото наглостта няма как да има връх, тя има само дъно и колко по-голяма е наглостта, толкова по-надолу копае. Без никакво съмнение е ясно, че противоконституционната Истанбулска конвенция и „отхвърлената“ Стратегия за детето се облякоха в юридическа плът, чрез новия социален закон, както и чрез промените в десетки закони . . . но затова е писано и казано достатъчно, тук за друго разсУждаваме . . .
Това, което е ясно за една част от християните е, че има проблем – семейството е под атака. Това, което не е ясно: Какво е решението? Логично е, след като християните започнаха, движат и поддържат обществената нетърпимост към безумния социален инженеринг на тоталната държава, същите да дадат и решение, обаче . . . Обаче, докато протестите ни се отдават добре, аргументите в спор и решението на проблема ни убягват - цайтнот, както се казва. Това е доста неловка ситуация. Намираме се в положение, при което можем да поставим диагноза, но не можем да предпишем лечение, а часовникът тиктака!? Нали ви казвам, виждаме, че светът е обул „обувки“, а ние му продаваме „папуци“, че и да стигнем конкуренцията ги правим по-шаренки, с копринени пискюли и медни звънчета, само и само да има мед що звънти, че и цената на стоката е свалена – работи се на загуба. Обезценява се стоката, обезценяват се и християните. Защо?
Защо ли, питате? Ами защото, християните отдавна са спрели да се съобразяват с Бога и Неговото Слово, като вместо това предлагат езически аргументи в борбата с езичеството на тоталната държава. Ето ви нагледен пример: Може да видите едно филмче, наречено гръмко – Бракът е нашето бъдеще, което уж пропагандира семейни ценности. В него, отгледани от хомосексуални двойки хора разказват, колко е хубаво децата да се отглеждат в традиционно семейство. Героите във видеото свидетелстват, че обичат своите хомосексуални „родители“, но е по-добре децата да си имат майка и баща. Обърнете внимание на аргументите: Децата имат нужда от майка и татко, защото, така е най-добре за тях, за децата! Не само съм изумен, но съм искрено отвратен от тази пошла, езическа пропаганда! Много християни (кундурджии) споделят това филмче, харесват го и му се радват!? Тези хора дори не могат да осъзнаят, че причината децата да се отглеждат в семейство въобще не са свързани с децата. Не искам децата да се отглеждат в семейство, защото така е най-добре за тях, а защото така е наредил Бога на Библията, още от самото сътворение и няма значение дали това е добре или не за някого, дори и за децата. Ние не правим онова, което ни „харесва“, а онова, което трябва! Не можем да се доверим на себе си и на нашите чувства, усещания или емоции, поради собствените ни дефекти, предизвикани от грехопадението – това е основен християнски принцип!
Завладени от инерцията на собствената си имагинерност, християните са изпаднали в ненормалната ситуация да предлагат подобни пошли видеа, като свидетелство за предимството на семейната среда. Няма да чуете директен призив, че семейството е семейство, защото Господ Бог е наредил нещата така от самото сътворение. Разбира се, видеото, което ме възмути е просто повод, една бримка, в разплетената ризница на християнския воин, който днес е почти гол, щото се срамува от Бога и дори не споменава Името Му, когато трябва да изрази публична позиция. Забравил е този „воин“ думите Божии в Марк 8:38 – „Защото ако се срамува някой поради Мене и поради думите Ми в тоя блуден и грешен род, то и Човешкият Син ще се срамува от него, когато дойде в славата на Отца Си със светите ангели.“ Затова и не могат да осъзнаят, християните, колко неадекватно е видеото, което припознават като свидетелство и оръжие в защита на семейството. Вместо ясно и недвусмислено да заявят (като ап.Павел), че хомосексуализмът е капитално престъпление, върховно извращение и отстъпление от Истината (Рим.1:21-32), те се просълзяват мислейки, че като ползват езическа апологетика свидетелстват за Бога и установения от Него ред.
Защо апологетиката е езическа? Хората във видеото одобряват хомосексуалните бракове, нямат нищо против тях, просто за детето, казват те, ще е по-добре, ако си има двама разнополови, а не еднополови родители!? Основният аргумент е най-добрият интерес на детето. Това е същият аргумент, като този на мразещите Бога езичници. Този аргумент не работи, защото е фалшив! Най-добрият интерес на детето не е цел, а следствие! Този интерес е осигурен тогава, когато в семейството се спазват правилата на Библейския закон, а не когато непременно имаме двама родители или когато питаме детето, кой е неговият най-добър интерес. Има случаи и то много, когато става така, че едно християнско семейство е разрушено поради смърт на един от родителите – физическа или духовна. Дори в такива случаи сме свидетели как самотният християнски родител, с помощта на своите роднини и братя и сестри в Христа, предава на детето си християнските ценности, нужни за пълноценен живот. В други случаи виждаме двама родители, които уж са християни, но търсейки „най-добрия интерес“ за децата си, отхвърлят Божият закон – единствения стандарт за успех в отглеждането, възпитанието и образованието на децата и логично се провалят. Това недвусмислено доказва, че аргументът „най-добрият интерес на детето“ сам по себе си е нелогичен, абсурден и несъстоятелен, ако не е в контекст на християнството.
Тези методи (като въпросното видео) за оборване аргументите на езическата държава (защото именно държавата подарява откраднатите деца на хомосексуалистите), която има претенции за собственост над децата, не само не работят, но са и вредни. Колкото и глупави филмчета, с абсурдни доводи, да се направят по въпроса, те ща са си все същите шарени, натруфени папуци, които никой не купува. Рано или късно, християните ще разберат тези факти, но предвид дивия им антиномизъм чини ми се, ще постъпят точно като кундурджията Коста, в разказа на Хайтов: Ще намерят нещо модерно, нещо ново, дето се харчи, като оная „горчива, жълта пикня“ и от мястото, от което до вчера са продавали папуци, ще почнат да крещят: „Лееедена бира офицерска, насам народееее, кой‘т разбира, тук се спирааа, леееееедена бира офицееерска, молим!“ Това е лабиринтът, в който се въртят днешните християни – все търсят нещо ново, експанзивно, модерно, че да си възбудят ентусиазма за „работа“.
Разбира се, за да се котира новата стока по религиозните тържища, нашите заспали християни ще направят като Коста и Вангелаки в разказа, ще вкарат малко правоверна символика, да гъделичкат светите чувства на клиентелата: Ще изрисуват на бурето с пиво свети Георги, който в едната си ръка ще държи халба с бира, а в другата, ще държи шашка, а на шашката, набол кебапче. Да видите вие тогава, как се върти религиозен бизнес. Майната им на папуците, истината е в осветената скара-бира! Светът може и да си е събул потурите, след тях ще хвърли и папуците, но кебапчето и бирата са свята работа и се търсят. Кой каза, че християните не разбирали, как работи светът? И ето ви на, намерихме на прасето гъдела, ама с тая абсурдна днешна апологетика, лишена от библейска основа, ще си останем само с гъделичкането.
1 В разказа на Николай Хайтов, „Бакиш“ е фабриката за гумени цървули, която конкурира кундуржийския еснаф. В статията „Бакиш“ е всеки, който не просто конкурира, а се опитва да унищожи семейството.